Sunday, April 8, 2007

スピーチ

スピーチはちょっとむずかしかったですが、おもしろいですね。私はスカォトについてのスピーチを言うのはとてもたのしかったと思います。

これは私のスピーチファイルです。聞いてください。

http://www.sendspace.com/file/857jif


My own observations:

  • Need to work on better flow - sometimes there are awkward breaks in the middle of sentences.
  • Work on better flow between each sentence and paragraph (I say "aaah..." and "ano..." sometimes).
  • Slow down on some parts (work on more constant speed throughout)

2 comments:

チエン said...

いいスピーチでしたね。おも白い話だったんです。そして、スピーチのスピードもよかったと思います。はやく話しすぎなかったんですが、ゆっくり話しすぎなかったんです。

でも、はつおんのミスが一つか二つありました。そして、時々、「が」と言って、大きいこえでした。それはちょっと、、、あの、センテンスはまだおわりませんから、小さいこえを使ったほうがいいんですよね。

クリス said...

私はスピーチのpaceはだいじょうぶだったと思います。はつおんもよかったと思います。
Just some of the linking of sentences was a bit off, but I think we all did that.